TATİLE ÇIKARKEN BAVUL YERLEŞTİRME

Tatile çıkarken en önemli nokta yanınızda götüreceklerinizin bavula nasıl yerleştirmeniz gerektiğidir.

  • Ayakkabıları çantanın en altına koyun. Ayakkabıların ezilmemeleri için içine çorap, çamaşır gibi küçük ve yumuşak eşyalar doldurun.
  • Ceketlerin astarları dışa dönük olarak katlayıp, yerleştirin.
  • Buruşma riski olan eşyalarınızın arasına veya ceplerine kağıt mendil ya da peçete yayın. Bunlar bavuldaki nemi emerek buruşmaya mani olacaktır.
  • Küçük eşyalarınızı örn. havlu vs. rulo yaparak bavulda kalan boş yerlere yerleştirin.
  • Uzun bir elbiseniz var ise önce bu parçayı bavula yerleştirin. Bu gibi eşyaların üst bölümü bavulun tabanına yayılırken, bavuldan sarkan parçaları en sonda tüm eşyalar yerleştiğinde bu eşyaların üzerine doğru sermelisiniz.
  • Bavulun en altına pantalonlar yerleştirilmeli. Pantalonun bel ve diz arasındaki kısmı bavulun alt kısmına yayılmalı. Bel paça kısmı bavulun dışında bırakılmalı. Bavulu kapatırken pantalonun dışarıda kalan kısımları bavulun içine katlanarak yayılmalı. Bu şekilde dizde kat izi oluşmaz.
  • Pantalonların üzerine içten dışa doğru katlanan ceketler yerleştirilmeli. Ceketlerin üzerine en çabuk buruşan hafif olan gömlekler konmalı.


Read more »

HDL DÜZEYİ NASIL ARTIRILIR

Yapılan araştırmalar Türk insanlarının özellikle de kadınların HDL düzeylerinin genetik olarak düşük olduğunu göstermiş.
Fakat yaşam tarzınızda değişiklikler yaparak HDL düzeyinizi artırabilirsiniz.

  • Düzenli egzersiz yapınız.
  • Sigara içmeyin.
  • Fazla kilolarınızı verin.
  • Trans yağlardan uzak durun. Bir gıdanın içeriğinde ‘’kısmen hidrojenize yağ’’ yazıyorsa, o gıdada trans yağ içermektedir. İşlenmiş gıdalarda ve hazır kızartılmış gıdalarda trans yağ bulunmaktadır.
  • Omega 3 bakımından zengin olan yiyecekler (somon balığı gibi) , zeytinyağı ve lifli gıdalar tüketin.
  • Akdeniz tarzı beslenin (zeytinyağı, tam tahıllar, meyve ve sebze ağırlıklı besinler)
Read more »

GÜNEŞTE UZUN KALMAK SAÇLARIMIZI NEDEN SARARTIR ?

Yazın çoğumuzun saçları her zamanki rengi en az bir ton açılır. Özellikle güneşte çok kaldığımızda. Biliyoruz ki saç rengini açmak istediğimizde kimyasal bir uygulama yaptrmamız lazım. Fakat güneşte fazla kalanların o zaman saçları neden açılır?

Saçlarımzda melanin adında bir pigment bulunmaktadır. Bu pigmentin görevi saçlarımıza renk vermektir. Güneşe duyarlıdır. Güneşe duyarlılığı sebebiyle kimyasal yapısında değişiklik meydana gelir ve yansıttığı ışınlarda farklılık olur. Buarada saçın yapısında var olan su içeriğindede güneş ışınlarına bağlı olarak azalma meydana gelir. bu sonuç saçımızın rank değiştirmesine sebep olur.


Read more »

KİLO ALMAKTAN KAÇINMAK İÇİN NELER YAPMALIYIZ ?

  • Market alışverişine giderken yanınızda alışveriş listesi götürün. Böylece gelişigüzel her gördüğünüzü almazsınız.
  • Televizyon izlerken bir şeyler atıştırmayın. Ya da atıştıracağınız miktar kadarını tabağa koyup, yanınıza öyle getirin ki , fazladan atıştırmalık tüketmeyesiniz.
  • Eğer yemekli bir davete gidiyorsanız, önünüze gelen yiyeceklerden kalorisi az olanları tercih edin.
  • Yiyeceklere ekstradan hazır soslar ve zeytinyağı eklemeyin.
  • Çok hızlı yemek yemeyin.
  • Akşam yemeğinden sonra şekerli besinler tüketmeyin.
  • Spor yapmaktan kaçınmayın. En az haftada üç gün 30’ar dakika yürüyün. Herkes doktoruna danışarak sağlık durumuna göre bir spor yapabilir.
  • Ara öğünleri kaçırmayın. Fakat ara öğünlerde tüketeceğiniz yiyecekleri örneğin kuru meyveleri tabaklar içinde sehpalarınızın üzerinde bırakmayın. Ne kadar fazla göz önünde olurlarsa o kadar fazla tüketileceklerdir. İş yerinde de atıştırmaları çekmecede muhafaza edin.
  • Hazır meyve sularında, enerji içeceklerinde, meyveli sodalarda fazla şeker olduğunu unutmayın.
  • Gıda paketleri üzerindeki etiketleri okuma alışkanlığımızı geliştirelim. Ne yediğimizi bilmek hepimizin hakkı. Örneğin paketlerin üzerinde yağ oranı düşüktür ibaresi yazabilir. Fakat yağ oranının düşük olması, o ürünün daha az kalori olduğunun garantisi değildir. Ürün fazla şeker veya tuz içerebilir.
Read more »

BAYRAM VE BAYRAM SONRASINDA NASIL BESLENMELİYİZ

Ramazan ayında da sağlığımızı korumaya çalışmalı, orucumuzu tutarken elimizden geldiği kadar sağlıklı ve dengeli beslenmeye özen göstermeliyiz.
Bütün bir ay oruç tutan kişi ister istemez beslenme düzeninde değişiklikler yaşar. Psikolojik olarak da bayramda daha fazla yemek yeme eğilimi gösterir. Bu yanlış kişinin sindirim sisteminde sorunlar yaşamasına neden olur. Gittiğimiz misafirliklerde olsun, kendi evimizde yaptığımız ikramlarda olsun şekerli gıdalar ve hamur işleri oldukça fazla tüketilir. Bunlar kısa sürede kan şekerimizi yükseltip, çok fazla kalori almamızı sağlayan gıdalardır. Kan şekerinin hızlı yükselmesinin beraberinde sağlık sorunlarını getirdiğini unutmamalıyız. Bunun için dikkat etmemiz gerekenleri şöyle sıralıyabiliriz.
Bayram ve bayram sonrasında dikkat edilmesi gereken hususlar:
  • Dört temel besin grubu vardır. Süt ve süt ürünü grubu, et ve kuru baklagiller grubu, sebze ve meyve grubu ile ekmek ve tahıllılar grubudur. Yeterli ve dengeli beslenmek için bu gruplardan en az günde 3 ana ve 2 ara öğün olarak tüketmek gerekir.
  • Oruçtan yeni çıkıldığı için bayram sabahı kızartma ve kavurma gibi yiyecekler yenmemeli, hafif bir kahvaltı edilmeli. Az yağlı peynir yenmeli. Haşlanmış yumurta tüketilmeli. Bayramda tatlı ikram edileceği için kahvaltıda bal, şekerden uzak durulmalı. Domates, salatalık, maydanoz bolca tüketilmeli. Tam buğday unlu, kepekli veya çavdar ekmeği tercih edilmeli.
  • Ramazan sonrası öğün sayısını 3 ana öğün en az 2 ara öğüne çıkartılmalı.
  • Besinler iyi çiğnenerek, yavaş yenmelidir.
  • Bayramda sunacağınız tatlılar ağır hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlılar olmalı. Taze sıkılmış meyve suları, ayran veya limonata ikram ederek şeker tüketimini azaltmaya çalışmalı. Misafirlikte siz de tercihenizi bu şekilde kullanmalısınız.
  • Bayram ve sonrasında sıvı tüketimi artırılarak 1,5-2 litre su içilmeli.
  • Kabızlığı önlemek açısından yetişkin kişiler posalı sebze ve meyve tüketmelidirler. Yetişkinler günde 5 porsiyon sebze ve meyve tüketilmelidir. Lif oranı yüksek olan bu gıdalar kan şekerinin hızlı yükselmesini engeller.
  • Kronik hastalığı olanlar örneğin, kalp-damar hastalığı, diabet, yüksek tansiyon gibi, diyetlerini bozmamaya özen göstermeli, özellikle şeker hastaları tatlılardan uzak durmalılar. Bu tür hastalar çay ve kahve tüketiminine de dikkat etmelidirler. Daha çok bitki çayları tüketmelidirler.
  • Sahurda kalkıp gece yemek yemeğe alışmış olabilirsiniz. Ama ramazan bittikten sonra gece kalkıp yemek yeme alışkanlığına son vermelisiniz.
  • Ramazanda daha fazla acıkmamak ve çok fazla yorulmamak için daha önce uygulanan egzersiz hareketlerini bırakırlar. Fazla beslenen fakat hareket etmeyen bu kişiler kilo alabilirler. Bayram sonrasında yeniden hareketlere başlanmalı, öğünler atlanmamalı, bol sıvı tüketilmeli.
  • Çocuklarımızı çok fazla şekerli gıdalar tüketmeme konusunda uyarmalı ve bu gıdalar yendikten sonra mutlaka dişlerini fırçalamalarını öğütlemeliyiz.
  • Sağlığımızın bozulmaması için bayramda alacağımız tatlı ve şekerleme tipindeki ürünlerin sağlıklı koşullarda üretilip üretilmediklerine dikkat ederek güvendiğimiz yerlerden satın almalı ve son kullanma tarihlerini kontrol etmeliyiz.
Read more »

NORMAL CİLTLER İÇİN EVDE HAZIRLANABİLEN KOLAY MASKE

Malzemeler
Yarım şeftali
Bir çay kaşığı elma sirkesi
Yarım tatlı kaşığı bal
Bir adet A vitamini kapsülü
Bir adet D vitamini kapsülü

Hazırlanışı
Olgunlaşmış yarım şeftalinin kabuklarını soyup ezin. İçine bir çay kaşığı elma sirkesi, yarım tatlı kaşığı bal ve birer tane A ve D vitamini kapsülü katarak iyice karıştırın ve cildinizi temizledikten sonra bu karışımı sürün. Yarım saat bekleyip cildinizi önce sıcak sonra soğuk su ile yıkayıp yumuşak bir havlu ile kurulayın. 
Read more »

YAZ GELDİ. METOBOLİZMAYI HIZLANDIRMAK GEREK

Metabolizmamızı kış uykusundan ve bahar rehavetinden çıkarmamız gerekiyor
Erken kalkan insanın metabolizması hızlı çalışıyor. Kış mevsiminde gün ışığının kısıtlı olması ve soğuk hava metabolizmayı yavaşlatır. Gün ışığından faydalanmak gerekiyor. Kalorisi yüksek besinleri güneşin doğuş ve batışı arasındaki zamanda yemek daha doğru olur.

Evinizin bol güneşi alması gerekiyor. D vitaminini sadece güneşten alabiliyoruz. D vitamini metabolizmayı hızlandırır.

Kabızlık gibi sorunları olanların yaza girerken daha çok problem yaşadığı biliniyor. Metabolizmanın hızını destekleyen diğer önemli sistem , sindirim sistemi. Sindirim sistemini çalıştıran probiyotikler faydalıdır.

Uyku düzeni de metabolizmanın düzenli çalışması için önemli. Günde ortalama 8 saat uyumaya özen göstermek gerekli. Uyku kalitesini artırmak için yatak odasının sessiz, ışıksız ve ısısının ne çok soğuk ne de çok sıcak olmamasına dikkat edilmeli. Ayrıca yatak odasından televizyonu da çıkartmanızda fayda varç

Düzenli olarak hareket etmeniz, en azından yürüyüşlere çıkmanız metabolizmanızın hızlanmasına katkı sağlar.

Su metabolizmanın hızını düzenler . Uzmanlar günde en az 1,5-2 litre su içmemizi öneriyor.


Akşam yemeklerinde mutlaka 1 çorba kasesi kadar çiğ veya buharda hazırlanmış sebzeyi baharat ve sirke eşliğinde tüketmek faydalıdır.
Read more »
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...